Monday 13 February 2012

Classic Tiramisu Cake

Assalamualaikum ...


...saya berikan nama 'Classic' pada kek tiramisu seperti ini kerana yang klasiknya dari segi perisa kek tiramisu tersebut yang asal adalah 'coffee', selalunya saya gunakan instant nescafe sebagai sirapnya dan kekadang saya menggunakan sponge cake berperisa cokelat dan disapu coffee syrup - rasanya lagi mengancam dan tidaklah pekat dgn perisa coffee saja - saya suka 'balance'kan ...

... atasnya/topping saya suka taburkan serbuk koko bersama parutan cokelat ...

... ini tempahan dari adik saya, dia suda terliur melihatnya di fb saya :-) utk makan2 dirumah - menambah lemak2 badan .. hahahha tapi memang insyaAllah, dah cuba rasa pasti nak lagi dan lagi dan lagi ....

... tanpa hiasan bagai - just untuk makan2 ...

...seperti biasa taburan parutan cokelat menambahkan
lagi keenakan kek tiramisu ini ...
sekiranya tidak berapa menyukai perisa coffee, boleh
cuba perisa BLUEBERRY, lagi tergugat ;-) ..!

No comments:

Post a Comment